BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ - GMINA NOWA RUDA  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Poleć Ten Biuletyn
  • Powiadom Redaktora
  • Statystyki BIP
  • Charakterystyka Gminy
  • Multimedialna promocja pogranicza


  • Urząd Gminy
  • Godziny urzędowania
  • Kierownictwo Urzędu
  • Organizacja Urzędu
  • Pracownicy Urzędu
  • Reg. organizacyjny

  • Wójt Gminy
  • Zarządzenia
  • Postanowienia
  • Informacje o pracy między sesjami
  • Roczne sprawozdania z pracy gminy
  • Wyróżnienia i nagrody

  • Rada Gminy
  • Rada Gminy
  • Komisje Rady
  • Przewodniczący Rady
  • Kompetencje Rady
  • Informacja o sesji
  • Uchwały z sesji
  • Stanowiska Rady Gminy
  • Protokoły z sesji
  • Posiedzenia komisji
  • Projekty Uchwał

  • Aktualne prawo miejscowe
  • Aktualne prawo miejscowe
  • Statut Gminy

  • Zespół Interdyscyplinarny
  • Zespół Interdyscyplinarny

  • Ogłoszenia
  • Ogłoszenia

  • Organizacje pozarządowe
  • Współpraca z organizacjami pozarządowymi

  • Zbiory aktów prawnych
  • Dziennik Ustaw
  • Monitor Polski
  • Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego

  • Interpretacje
  • Interpretacje indywidualne

  • Poradnik interesanta
  • Skargi i wnioski
  • Meldunki
  • Dowody osobiste
  • Mieszkania
  • Ochrona Srodowiska
  • Nieruchomości
  • Zezwolenie na alkohol
  • Planowanie i zgospodarowanie przestrzenne
  • Ewidencja działalności gospodarczej
  • Rejestracja psów
  • Podatki i opłaty
  • Druki, wnioski i deklaracje
  • Dofinansowanie kształcenia pracowników

  • Zgromadzenia
  • Zgromadzenia Publiczne

  • Kto Online
    Aktualnie jest 4 gość(ci) i 0 użytkownik(ów) online.

    Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować za darmo klikając tutaj

    Szukaj








    Sprzedaż lokali mieszkalnych stanowiących własność gminy na rzecz ich najemców

    Referat Gospodarowania Mieniem Komunalnym,

    ul. Niepodległości 1, pok. 15 i ul. Niepodległości 4, pok 1.


    Wymagane dokumenty:
    1. Wniosek o nabycie lokalu     

    Opłaty:
    Od wniosku nie pobiera się opłaty skarbowej
    Nabywca ponosi koszty związane z przygotowaniem lokalu do sprzedaży tj.:
    - koszty wyceny lokalu mieszkalnego i działki,
    - koszty wydzielenia geodezyjnego,
    - koszty sporządzenia aktu notarialnego,
    - koszty sądowe
    oraz cenę nabycia lokalu (sposób zapłaty omówiony w dodatkowych informacjach)

    Miejsce złożenia dokumentów:
    Sekretariat Urzędu Gminy w Nowej Rudzie.

    Termin i sposób załatwienia sprawy:
    Z chwilą otrzymania wniosku Referat Gospodarowania Mieniem Komunalnym przygotowuje dokumenty niezbędne do sprzedaży lokalu lub budynku tj. zleca rzeczoznawcy majątkowemu
    wycenę lokalu (budynku) i gruntu, przygotowuje protokół z rokowań, który jest podstawą zawarcia umowy notarialnej.

    Referat odpowiedzialny – Gospodarowania Mieniem Komunalnym:
    Inspektor ds. gospodarowania mieniem komunalnym – Anna Kochniarczyk
    ul. Niepodległości 4, pok. 1
    (74) 872 0915

    Inspektor ds. gospodarowania mieniem komunalnym - Dagmara Karczyńska
    ul. Niepodległości 1, pok.15
    (74) 872 0903

    Dodatkowe informacje:

    1. Pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości lokalowej lub nieruchomości zabudowanej budynkiem z jednym lokalem mieszkalnym przysługuje najemcom, jeżeli najem został nawiązany na czas nieoznaczony, pod warunkiem nie zalegania z należnościami z tytułu tych umów, przysługującymi Gminie lub zarządcy działającemu w imieniu Gminy.
    2. Lokale sprzedawane są na zasadach określonych w uchwale nr 112/XIV/07 Rady Gminy Nowa Ruda z dnia 28 grudnia 2007 roku w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami
    stanowiącymi własność Gminy Nowa Ruda (z późniejszymi zmianami).
    3. Stosuje się dwie formy zapłaty ceny sprzedaży: jednorazową (bonifikata 70%) i na raty (bonifikata 40%), przy sprzedaży nieruchomości zabudowanej o jednym lokalu stosuje się bonifikatę (40%), na raty (20%)
    4. Zasady zapłaty ceny sprzedaży i przyznania bonifikat określa w/w uchwała.

    Podstawa prawna:
    Art.34 ust.1 pkt 3, art. 37 ust. 2 pkt 1 i art. 70 ust.2 i 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2000r. Nr 46, poz.543 z póź. zm.).
    Ustanawiania odrębnej własności lokali w domach wielolokalowych wchodzących w skład nieruchomości dokonuje się na zasadach określonych w ustawie z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali (Dz.U. z 2000r. Nr 80, poz. 903 z późn. zm.)    
      

     


    Administrator BIP - Bolisęga Danuta

    Koordynator BIP - Bolisęga Danuta








    Prawa autorskie © BIP - GMINA NOWA RUDA Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Opublikowane: 2004-05-18 (4333 odsłon)

    [ Wróć ]
    Content ©

    Access Denied